كاربران دنياي مجازي، هر روز با حجم زيادي از تبليغات روبرو هستند. و حساب، كسبكارها به روشهاي تبليغاتي جديدي نياز داشتند كه بتواند بدون مزاحمت، توجه كاربران را به خود جلب كند.
در ميان همهمه دنياي بازاريابي، تبليغاتي به نام رپورتاژ آگهي مطرح شد كه امروز بسياري از كسب و كارها، به خصوص تجارتهاي اينترنتي براي بهبود وضعيت كسب و كار خود استفاده مي كنند.
رپورتاژ آگهي ( Advertorial) به شكلي از آگهي گفته ميشود كه در قالب گزارش ارائه شود. به اين صورت كه كاربران تصور كنند يك گزارش بي طرف به آن ها ارائه ميشود، در حالي كه آنچه آنها ميبينند، ميشنوند و ميخوانند، در واقع تلاشي سازمان يافته براي تقويت جنبههاي ذهني يك محصول يا خدمت در ذهن آنها است.
درواقع رپورتاژ آگهي يك خبر تبليغاتي است كه در قالب يك مصاحبه يا گزارش و يا مقاله در سايتهاي پربازديد منتشر مي شود كه شامل تيتر، متن و عكس و لينك فالو است.
خريد رپورتاژ در سايت و خريد رپورتاژ در وبلاگ هاي ارزان همواره مورد استقبال بسياري از كاربران اينترنتي بوده است.و كاربران براي معرفي محصولات و كسب كار خود از آن بهره ميگيرند.
مجموعه ي تبليغاتي بك لينك وب با دارا بودن سايت هايي با سابقه ي بالا و آي پي هاي مجزا و وبلاگ هاي متنوع كه دائما در حال به روز رساني ميباشد در زمينه ي قبول تهيه ي متن رپورتاژ مطابق با تكنيك هاي سئو ,سفارش رپورتاژ آگهي و ساير فعاليت هاي تبليغاتي آماده خدمت رساني به مشتريان عزيز ميباشد
راه هاي ارتباط با ما :
021-66638140
0935-1440404
مهمترين نكات در نوشتن رپورتاژ آگهي چيست؟
اما چه كنيم كه رپورتاژ آگهي تاثيرگذاري بالايي داشته باشد؟ براي توليد يك رپورتاژ آگهي خوب، بايد نكات و جزئياتي را مورد توجه قرار دهيد. به عنوان مثال، نوشتن يك متن تبليغاتي ساده (به عنوان رپورتاژ آگهي)، براي يك سايت خبري، اصلا جذاب نيست. افراد معمولا براي خواندن خبر به اين سايتها وارد ميشوند، پس بهتر است محتواي تبليغاتي را كمي به سمت و سوي يك متن خبري سوق دهيد تا خواننده ترغيب شود آگهي شما را تا انتها بخواند. بهتر است براي تاثيرگذاري بيشتر رپورتاژ آگهي نكات زير را مدنظر قرار دهيد.
در نوشتن متن اعتدال را رعايت كنيد، متن رپورتاژ آگهي، نبايد بيش از حد طولاني و يا خيلي كوتاه باشد.
در رپورتاژ آگهي از پرداختن به تمام جزئيات خودداري كرده و تنها به چند مورد خاص اشاره كنيد. اجازه دهيد مخاطب براي پيگيري ساير جزئيات به وب سايت شما مراجعه كند.
در متن آگهي به ويژگي هاي خاص محصولات و خدمات تاكيد كنيد تا حس كنجكاوي مخاطبان تحريك شود.
متن را به صورت مصاحبه يا گزارش بنويسيد، نه به صورت تبليغاتي
از تصاوير و فيلمهاي با كيفيت به همراه محتواي جذاب براي رپورتاژ آگهي استفاده كنيد.
به صورت ساده و روان بنويسيد، از به كار بردن كلمات دشوار پرهيز كنيد.
لينكهاي مرتبط را حتما در متن رپورتاژ قرار دهيد.
براي تيتر اصلي متن از عبارتهاي جذاب و فراگير استفاده كنيد و…
تهيه ي متن رپورتاژ بسيار حساس و كاري بسيار تخصصي است.
-ديده شدن بيشتر:
با توجه به فراگير بودن و جامعيت رپورتاژ آگهي كه در بالا به آن اشاره كرديم، شما ميتوانيد كانالهاي توزيع محتواي زيادي را چون سايتهاي پربازديد و پرمخاطب، شبكههاي اجتماعي، رسانههاي مكتوب و… انتخاب كنيد تا بتوانيد طيف وسيعي از مخاطبان را هدف قرار دهيد. بنابراين انتشار رپورتاژ آگهي شانس ديده شدن برند و محصولات شما را چندين برابر ميكند و يكي از كاركردهاي اصلي رپورتاژ برندسازي و آگاهي از برند است.
-مناسب براي همه:
يكي ديگر از مزاياي مهم رپورتاژ آگهي است كه همه كسب و كارها، چه كوچك و چه بزرگ ميتوانند با اهداف مختلف از اين روش استفاده كنند. فرقي نميكند كسب و كار شما يك نمونه B2B يا B2C باشد، مهم اين است كه با انتشار يك رپورتاژ آگهي قدرتمند ميتوانيد حرف خود را به گوش مخاطبان زيادي برسانيد.
-برندسازي و افزايش اعتبار برند:
همان طور كه پيشتر اشاره كرديم يكي از مهمترين مزاياي انتشار رپورتاژ در كانالهاي پرمخاطب توزيع محتوا اين است كه آگاهي از برند شما بيشتر ميشود. ضمن اينكه تداوم انتشار رپورتاژ ميتواند به افزايش اعتبار برند شما كمك كند.
-هزينه مناسب:
رپورتاژ خبري نسبت به برخي از روشهاي ديگر هزينه مناسبتري دارد و حتي اگر رپورتاژ آنقدر قوي و جذاب باشد كه بتواند مخاطبان بيشتري جذب كند، بسياري از كانالهاي توزيع محتوا آن را منتشر خواهند كرد. شما با يك هزينه معقول ميتوانيد پيام خود را به گوش مخاطبان هدفتان برسانيد، نرخ تبديل و وضعيت سئوي سايت را بهبود بخشيد.
-بهبود سئو:
انتشار رپورتاژ آگهي يكي از بهترين و موثرترين روشها در گرفتن بك لينك و بهبود سئوي سايت است. علت اصلي اين مسئله اينجاست كه وقتي رپورتاژ خود را در يك سايت پرمخاطب منتشر مي كنيد و روي كلمات كليدي موردنظرتان لينك ميدهيد، ميتوانيد از يك سايت معتبر لينك فالو (Follow) داشته باشيد. ضمن اينكه متن رپورتاژ شما در نتايج گوگل رتبه خوبي خواهد داشت.
-اسپم شناخته نمي شود.
-از سايت لينك دهنده حذف نمي گردد.و مانند بك لينك نياز به تمديد ندارد
قبلا بارها گفتهايم كه گوگل با لينكهاي خريداري شده مشكل دارد. اگر گوگل بتواند تشخيص بدهد كه بك لينكهاي يك سايت خريداري شدهاند، قطعا آن سايت را جريمه ميكند. اما نظرش در مورد لينكهاي رپورتاژ چيست ؟
گوگل هميشه طرف كاربران را ميگيرد بنابراين نظر چندان مثبتي به رپورتاژ ندارد. گوگل نگران اين است كه مخاطب متوجه نشود با يك متن تبليغاتي رو به رو است. اين مسئله ممكن است موجب گمراهي كاربران شود و آنها را به سمت كسبوكارهاي نامعتبر بفرستد.
نمونههايي از جريمه كسبوكارهايي كه از رپورتاژ استفاده كرده بودند وجود دارد. مثلا وب سايت Interflora كه با رپورتاژ كمپين به رتبه بالا رسيده بود و پس از مدتي جريمه شد.
گوگل تاكيد دارد كه اگر سفارش رپورتاژ ميدهيد لينكهاي آن را نوفالو كنيد و در ضمن به مخاطب اطلاع دهيد كه اين متن تبليغاتي است. اما همان طور كه ميدانيد هيچ كس اين كار را نميكند! دليل هم اين است كه گوگل هنوز نمي تواند تفاوت ميان رپورتاژ و گزارشهاي ديگر را تشخيص دهد. البته اگر موارد زير را رعايت كنيد:
شروع طوفاني نداشته باشيد! نتيجه كمپين ناگهاني رپورتاژ چيست ؟ وقتي وب سايتي ناگهان چندين بك لينك از وب سايتهاي معتبر بگيرد، طبيعتا گوگل مشكوك ميشود. بهتر است هر دو يا سه ماه يك بار يك رپورتاژ منتشر كنيد.
بهتر است از كيوردهاي exact match استفاده نكنيد.
بيشتر از پنج لينك در رپورتاژ نگنجانيد.
-فرآيند انديس گذاري را ساده تر مي كند:
در صورتي كه براي وب سايت خود از رپورتاژ آگهي استفاده كنيد، جايگاه سايت شما براي كلمه كليدي مورد نظر افزايش پيدا خواهد كرد. در واقع اگر قبل از استفاده از رپورتاژ سايت شما در صفحه اول موتورهاي جست و جو ظاهر نمي شد، درج رپورتاژ آگهي باعث افزايش و بهبود جايگاه آن شده و سايت شما را آسان تر و در زمان كوتاه تري پيدا مي كند.
با وجود خواندن تمامي مزاياي بالا، اگر هنوز براي درج رپورتاژ آگهي شك داريد، تنها كافي است تعرفه هاي اين روش تبليغاتي را با روش هاي ديگر مقايسه كنيد. درج رپورتاژ حتي در سايت هاي معتبر و پر بازبيننده هزينه بسيار مناسبي داشته و شما با صرف هزينه اي بسيار مناسب مي توانيد سئو سايت و ميزان سودآوري كاري خود را چند برابر كنيد.
براي اينكه سئو سايت شما با رپورتاژ آگهي بهتر شود مي بايست چند ملاك را براي انتخاب سايتهايي كه مي خواهيد در آنها رپرتاژ بدهيد رعايت كنيد:
سايت ها از نظر موضوعي به سايت شما نزديك باشد: مثلا ما براي شركت خود معمولا در سايتهاي تكنولوژي و مجله هاي فناوري اطلاعات رپرتاژ آگهي مي دهيم.
سايت ها داراي رنك و آتوريتي مناسب باشند: سايتي كه از آن لينك دريافت مي كنيد بايد از سايت شما قوي تر باشد،
سايتها كاربران ويژه و پروپاقرص داشته باشند: سايتهايي كه كاربران هميشگي دارند بهترين مكان براي دادن رپورتاژ آگهي هستند.