كارشناسي خودرو در محل | كارينا

نيازمندي پيامسرا-تاسيس سال 1386

كارشناسي خودرو در محل | كارينا

۲۸ بازديد

با توجه به اينكه برخي از قطعات خودرو مصرفي بوده و مدت عمر محدودي دارند و بر روي قيمت خودرو تاثير قابل توجهي دارند لذا در صورت عدم توجه كافي در بازه زماني مشخص به يكي از عوامل آسيب به خودرو تبديل مي گردند كه استفاده از خدمات كارشناسي خودرو كاركرده را در هنگام خريد و فروش خودرو توجيه پذير مي نمايد.

هدف از ارائه خدمات كارشناسي خودرو اين است كه به شما را در انتخاب خودرويي سالم، با مشخصات فني مناسب و ارزشمند ياري برساند.

از سخت‌ترين بخش‌هاي كارشناسي خودرو مي توان به كارشناسي فني خودرو اشاره كرد زيرا كارشناسي اين قسمت از خودرو نياز به دانش مكانيكي خودرو و آشنايي كامل از قطعات بكار رفته در موتور دارد.

انواع كارشناسي خودرو عبارتند از :

كارشناسي رنگ خودرو :

يكي از مهم‌ترين عواملي كه در تعيين قيمت خودرو كاركرده و در بعضي موارد خودروي صفر مورد توجه قرار مي‌گيرد كارشناسي رنگ بدنه است.
رنگ شدگي بدنه خودرو در قيمت آن تاثير معكوس دارد و اگر يك خودرو فاقد رنگ شدگي باشد با قيمت بالاتري به فروش مي‌رسد. به عنوان مثال خودروهايي كه در قسمت در‌ها يا گلگير رنگ شده باشند سريع تر و به قيمت مناسب تر به فروش مي رسند.

اما اگر در قسمت كاپوت جلو و عقب رنگ شدگي وجود داشته باشد، اين احتمال وجود دارد كه شاسي يا جلوبندي خودرو طي يك تصادف آسيب جدي ديده باشد. اگر سقف خودرو رنگ شده باشد ممكن است خودرو واژگون شده (چپ كرده) باشد كه در اين‌ صورت امكان دارد هندلينگ خودرو در پيچ ها را تحت تاثير قرار دهد. اغلب خودروهاي دست دوم بازار داراي عيب هاي ظاهري در رنگ بدنه خودرو هستند اما تشخيص آنكه اين ايرادات ناشي از وارد شدن ضربه شديد به خودرو بوده است يا منجر به تعويض قطعه شده است مي تواند تاثير قابل توجهي بر قيمت خودرو بگذارد.

در كارشناسي رنگ چه مواردي بررسي مي شود؟

از اين روي كارشناسي رنگ توسط كارشناسان معتبر قبل از خريد خودرو مي تواند از بروز زيان به خريدار جلوگيري كند.

در هنگام كارشناسي رنگ مواردي از جمله آسيب بدنه خودرو در تصادفات و شدت آن، قطعات تعويضي بدنه، آسيب‌هاي وارد شده به شاسي و ستون‌ها و اصالت خودرو مورد بررسي قرار مي‌گيرد كه هر يك بر قيمت خودرو تأثير گذار است. رنگ شدگي خودرو دليل بر معيوب بودن خودرو يا ايراد داشتن آن نيست، به همين دليل بهتر است كه توسط يك كارشناس رنگ خودرو مورد بررسي قرار گرفته و ميزان آسيب وارد شده به خودرو مشخص شود. گاهي فروشنده با توجه به علايق شخصي تصميم به رنگ آميزي مجدد خودرو يا تعويض بخشي از خودرو مي‌گيرد كه به عملكرد كلي خودرو آسيب نمي‌زند و اين كار فقط براي زيبايي بيشتر خودرو است.

روش‌هاي متداول در كارشناسي رنگ خودرو

۱. استفاده از دستگاه ضخامت سنج ديجيتالي تشخيص رنگ

رنگ آميزي خودرو در كارخانه در اتاق رنگ با شرايط استاندارد و امكانات خاصي انجام مي شود كه اين شرايط در صافكاري و نقاشي‌ها فراهم نيست.

كارشناسي رنگ خودرو

از اين روي يكنواختي و ضخامت رنگي كه به صورت فابريك بر روي خودروها پاشيده مي‌شود با ضخامت رنگي كه براي ترميم خودرو انجام مي شود متفاوت است. از اين روي دستگاه ديجيتالي تشخيص رنگ به عنوان دقيق ترين و كم خطا ترين ابزار موجود براي كارشناسي رنگ مورد استفاده قرار مي گيرد.

۲. استفاده از آهن ربا

كارشناسي تشخيص رنگ شدگي خودرو با استفاده از آهنربا به اين صورت است كه به نقاط حساس بدنه با آهنربا ضربات كوچكي زده مي شود و بر اساس ميزان چسبندگي آهنربا بين بخش‌هاي سالم و آسيب ديده كارشناس تشخيص رنگ مي‌تواند رنگ شدگي قسمت‌هاي مختلف خودرو را تشخيص دهد.

۳. بررسي چشمي

بررسي چشمي رنگ خودرو همواره اولين اقدامي است كه كارشناسان حرفه اي خودرو انجام مي دهند.
در يك اقدام ساده اما موثر، افراد خبره با نگاهي دقيق به خودرو به نقاطي از خودرو كه رنگ آميزي شده يا آسيب ديده است پي مي برند.
در مرحله بعد با استفاده از دستگاه تشخيص رنگ مي توان از صحت آن مطمئن شد.

۴. استفاده از دوربين عكاسي يا تلفن همراه

در اين روش افراد با تجربه و متخصص مي توانند با عكاسي از زاويه مناسب و رعايت فاصله دقيق از خودرو، رنگ خوردگي را تشخيص دهند.

۵. دست كشيدن روي سطوح رنگ

اين كار نياز به تجربه كارشناسي دارد و براي افراد غير كارشناس به راحتي امكانپذير نيست.
لمس صافي و زبري و برجستگي هاي رنگ خودرو نشان دهنده ترميم يا رنگ شدن دوباره خودرو است.

كارشناسي بدنه خودرو :

كارشناسي بدنه يكي از اساسي ترين و مهم ترين بخش هاي كارشناسي خودرو به شمار مي رود.

چرا كه هرگونه خوردگي يا تغيير شكل، رنگ شدگي، تعويض و يا زنگ زدگي قطعات، در تعيين قيمت خودرو تاثير چشم گيري دارد.

خودرويي كه در يك تصادف بدنه آن دچار آسيب شده است، ديگر از ايمني و استحكام اوليه برخوردار نيست.

كارشناسي بدنه خودرو شامل سه بخش مي باشد :

بررسي شاسي و ستون ها

شاسي مهمترين و اصلي‌ترين بخش بدنه يك خودرو است كه شما معمولاً آن را نمي‌بينيد. هرگونه آسيب ديدگي در اين بخش بايد شما را از خريد خودرو منصرف نمايد.
به مشتريان پيشنهاد مي شود به دليل اهميت فني شاسي و ستون هاي خودرو در قيمت گذاري و سلامت آن، حتما از كارشناسان با تجربه و كاربلد براي كارشناسي خودرو استفاده نمائيد.
ستون‌هاي خودرو از ديگر بخش‌هاي اصلي مي‌باشد كه محل اتصال سقف خودرو، به بدنه خودرو بشمار مي‌رود ؛ اهميت كارشناسي ستون‌ها به دليل موقعيت حساس آنها در حفظ ايمني و عملكرد هندلينگ خودرو است.
از اين نظر يك كارشناس ماهر مي تواند هم راستايي محل قرارگيري ستون ها و سر سرنشينان را كنترل نمايد.

بررسي رنگ شدگي بدنه خودرو

يكي از مهمترين بخش‌هايي كه صلاحيت يك كارشناس خبره را نشان مي‌دهد كارشناسي بدنه خودرو است.
شايد شما هم تا به حال به اين مورد برخورد كرده باشيد كه برخي از صافكارها و نقاش‌هاي ماهر، خودرو را به گونه‌اي بازسازي مي‌نمايند كه غير از خود مالك خودرو، هيچ فردي ديگري قادر به تشخيص تغييرات صورت گرفته نيست. اين موضوع موجب شده تا كارشناسان خودرو، پا به پاي صافكاران و نقاشان خودرو، در اين عرصه پيشرفت كنند و علاوه بر بهره‌گيري از تجربه، به تجهيزات و علم روز نيز در اين حوزه مجهز شوند.
البته بايد گفت كه اين تمام كار نيست؛ كارشناسي بدنه خودرو از پيچيدگي‌هاي خاصي برخوردار است.
نقاط دور از دسترس، نقاطي كه توسط كاورها و لايه‌هاي پلاستيكي توسط شركت سازنده پوشانده شده است، قطعاتي كه در زير خودرو قرار دارند، نقاطي كه دائماً تحت تأثير شرايط جوي قرار گرفته‌اند و مواردي از اين قبيل همه و همه بايد در بخش كارشناسي بدنه خودرو مورد بررسي قرار گيرند.

بررسي تعويض قطعات خودرو

اگر ميزان خسارت و ضربه وارده به يك بخش از خودرو شديد باشد، بايد آن قسمت را عوض كرد؛ اين اين امر باعث افت شديد قيمت خودرو مي شود.
تعويض قطعات بدنه خودرو در كشورهاي اروپايي بر خلاف ايران يك امر متداول است، چرا كه قطعه تعويض شده از سلامت و استحكام بيشتري نسبت به قطعه تعمير شده برخوردار خواهد بود.
تشخيص قطعه تعويضي نيز در برخي موارد پيچيده و سخت است، زيرا كه گاهي اين قطعه از روي يك خودروي ديگر باز شده و از لحاظ كيفيت و نوع رنگ و حتي ضخامت پوشش رنگ (روش تست رنگ ديجيتالي)، كاملاً مشابه قطعه قبلي است. در اينجا تجربه و مهارت كارشناس خودرو است كه شما را از خريد يك خودروي به ظاهر بدون رنگ اما داراي تصادف شديد منصرف مي‌كند.

كارشناسي فني خودرو

كارشناس خودرو در اين بخش بايد علاوه بر كنترل خودرو نسبت به هر گونه صدا يا لرزش غيرطبيعي خودرو دقت ويژه داشته باشد تا بتواند مشكلات فني را براي خريدار بازگو كند.
در خودروهاي پيشرفته با استفاده از دستگاه دياگ مي‌توان تا حدودي به ايرادات فني يك خودرو پي برد، اما اين ديدگاه صحيحي نيست كه با تست دياگ مي توان به تمام ايرادات فني خودرو دست يافت.
در حاليكه برخي از مشكلات جدي فني خودرو تنها در تست رانندگي مشخص مي ‌شود.

كارشناسي فني خودرو از چهار قسمت اصلي تشكيل شده‌است كه عبارتند از:

  • كارشناسي موتور

  • كارشناسي گيربكس

  • كارشناسي جلوبندي

  • تست دياگ

خودرويي كه داراي مشكل فني جدي باشد، خودرويي غير ايمن و كم ارزشي است به همين دليل سلامت فني خودرو بسيار مهم‌تر از سلامت رنگ و ظاهر آن است.
كارشناسان كارينا با بهره‌گيري از دستگاه‌هاي دقيق خود، تمام سيستم‌هاي داخلي يك خودرو را مورد بررسي قرار مي‌دهند.

كارشناسي خودرو - پيام سرا

براي كارشناسي فني خودرو ، ابتدا قسمت هايي بررسي مي‌شود كه سلامت كلي خودرو را نشان مي دهد، مانند دودي كه از اگزوز ماشين خارج مي شود و يا وضعيت ظاهري موتور كه اثر مستقيم بر روي سيستم‌هاي داخلي دارد.
توجه داشته باشيد كه يك موتور آرام، بيصدا و بدون لرزش هم نياز به كارشناسي فني خودرو دقيق دارد.

روغن سوزي، تغيير شكل رينگ، پيستون و مواردي از اين قبيل كه نياز به تعمير اساسي موتور و هزينه‌هاي گزاف آنچناني دارد را مي‌توان با استفاده از ترفندهايي براي زماني محدود برطرف نمود.

اگر وضعيت ظاهري موتور خودرو مورد كارشناسي نامناسب باشد و رسوبات و آلودگي‌ها دريچه‌هاي آن را مسدود كرده باشد، نشان مي‌دهد كه سرويس‌هاي لازم بر روي موتور خودرو انجام نشده است و به احتمال زياد خودرو از نظر فني مشكل دارد. همچنين اگر هم دود خارج شده از اگزوز، غليظ و سياه باشد، نشان مي‌دهد كه خودرو دچار روغن سوزي شده است و از نظر فني سالم نيست.

پس از بررسي دو مورد بالا، نوبت به باتري خودرو است؛ تمام بست‌هاي باتري بايد بررسي شود و همه آن‌ها بايد سالم باشند همچنين يك باتري سالم، نبايد رسوب داشته باشد.
انتقال قدرت توليد شده توسط موتور از طريق سيستم كلاچ و گيربكس به چرخ‌ها صورت مي‌گيرد؛ عدم كاركرد صحيح اين بخش، در بالا رفتن مصرف سوخت و هزينه‌هاي جاري خودرو سهم بسزايي دارد.
در اين بخش بايد گيربكس را در تمامي حالات مورد بررسي قرار داده و از صحت كاركرد آن اطمينان حاصل نمود.

پس از آن بايد بالانس بودن و سالم بودن سيستم هدايت خودرو بررسي شود، در اين قسمت كارشناسان خودرو بايد تست رانندگي بگيرند تا بتوانند سيستم جلوبندي و كنترل خودرو را بررسي كنند و همچنين اگر اتومبيل صداي نامناسبي داشته باشد سريعا آن را بررسي كنند.

پس از تمام اين موارد نوبت به دياگ خودرو مي‌رسد كه نشان دهنده عملكرد خودرو است.

كارشناسي كامل خودرو:

خدمات كارشناسي خودرو كارينا تحت نظر شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران انجام شده و گارانتي خدمات كارشناسي خودرو ارائه شده نيز توسط شركت بيمه معتبر انجام مي گردد كه همين موضوع خدمات كارشناسي خودرو شركت كارينا را از رقبا متمايز مي نمايد.

ويژگي‌هاي كارشناسي خودرو كارينا

۱. كارشناسان متخصص

كارشناسان خودروي كارينا تحت نظارت شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران آموزش داده شده اند.

۲. تجهيزات مناسب

كارشناسي رنگ بدنه خودرو با استفاده دستگاه ضخامت سنج ديجيتالي انجام ميگيرد.

۳. ارائه گزارش مكتوب و رسمي

گزارش و تاييديه فني كارشناسي خودرو كارينا تحت نظارت شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران انجام مي شود.
گزارش كارشناسي از طريق سامانه كارشناسي خودرو اينترنتي و با وارد نمودن نام كاربري و رمز عبوري كه به موبايل شما ارسال خواهد گرديد؛ در دسترس مي باشد.

۴. امكان ارائه خدمات در محل

كارشناسان رنگ و بدنه كارينا در در كمترين زمان ممكن در محل خودرو حاضر خواهند شد و پس از انجام كارشناسي خودرو ، نتايج آنرا به اطلاع شما خواهند رساند.

5. امكان بررسي خودروهاي لوكس در نمايندي هاي مجاز

در حال حاضر اين امكان براي خودروهاي لوكس فراهم است تا با ارسال خودرو به نماينگي هاي مجاز و رسمي برند خودرو، كارشناسي خودرو در حضور كارشناس كارينا در نمايندگي انجام شود.

6. ضمانت تشخيص صحيح كارشناسي

خدمات كارشناسي بدنه خودرو كارينا جهت مدت معين توسط بيمه معتبر گارانتي و بيمه ميگردد و مشتريان به پشتوانه بيمه و گزارش كارشناسي خودرو با خيال راحت خريد خودرو را انجام مي‌دهد.
براي مشاهده و مقايسه ويژگي هاي خودروها به مرجع اطلاعات خودرو كارينا مراجعه نمائيد.
به منظور كارشناسي خودرو كاركرده هنگام خريد به سامانه درخواست كارشناسي خودرو كارينا مراجعه نمائيد و يا با شماره 43904444-021 تماس حاصل نماييد.

كارشناسي خودرو كارينا تضميني رسمي براي خريد و فروش خودرو شماست.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.